השר ארדן תוקף את אוזלת היד: "ההרתעה בקרשים כי העונשים קלים"

איתי גדסי No Comments on השר ארדן תוקף את אוזלת היד: "ההרתעה בקרשים כי העונשים קלים"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הסביר במליאת הכנסת במענה שלאילתא, מדוע בעיית האלימות במגזר הערבי גוברת, לדבריו, רק 50% ממי שהורשעו בהחזקת נשק לא-חוקי, בכלל מקבלים מאסרים בפועל ורובם, "גם מי שמורשע וכן מקבל מאסר בפועל אז המאסר שלו הוא פחות משנת מאסר אחת". ארדן הציע להתחיל בחקיקה של עונשי מינימום לה מתנגדת הפרקליטות

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקורת חריפה על מערכת המשפט: השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת להצעה לסדר בנושא האלימות בחברה הערבית. השר ארדן סקר באופן מקיף את פעילות משרדו לצורך התמודד עם התופעה ואמר: "אני מתחייב בפניכם, שכל נתון שאתם תבדקו, הממשלה האחרונה עשתה בנושא הזה של המאבק בפשיעה ובאלימות ביישובים הערביים, הרבה יותר ממה שעשתה כל ממשלה לפניה."

בנוסף טען השר ארדן, כי על מערכת המשפט לקחת אחריות וכי יש לחוקק עונשי מינימום: "יש עוד גורמים שחייבים לקחת אחריות יחד אתנו, יחד עם המשרד לביטחון הפנים, יחד עם המשטרה, לפני שנדבר רגע על המנהיגות הערבית, אני קודם כל מתכוון לשופטים ולמערכת בתי המשפט".

לדבריו, "ביקשתי להכין לקראת הדיון הזה טבלה שמפרטת את הענישה שהוטלה על מי שנמצא מחזיק נשק באופן בלתי חוקי וגם על ענישה על סוחרי נשק. זו הרי בעיה שאנחנו מדברים עליה כאן הרבה. אני הנחיתי את המשטרה לפעול בכל הכוח נגדה".

ארדן סיפר על הפעילות האינטנסיבית של המשטרה בכפרים הערבים, "לילה-לילה נכנסת ליישובים לכפרים, מבצעים שמשתתפים בהם עשרות, אולי מאות שוטרים, ומסכנים את חייהם כדי לאתר את אותו אמל"ח לא-חוקי".

אבל מנגד מסביר ארדן את מקור חוסר ההרתעה במגזר הערבי, "אבל כשאנחנו רואים נתון שבארבע השנים האחרונות רק 50% ממי שהורשעו בהחזקת נשק לא-חוקי, בכלל מקבלים מאסרים בפועל ורובם, גם מי שמורשע וכן מקבל מאסר בפועל אז המאסר שלו הוא פחות משנת מאסר אחת, כשהעונשים בחוק הם חמש שנים, שבע שנים, סוחרי אמל"ח 15 שנה, אז שלא נתפלא שההרתעה באמת נמצאת בקרשים".

ולסיום הציע השר להחיל בחקיקה חדשה כנגד האיום מהמגזר הערבי, "לכן אני חושב שאחד הדברים החשובים זה לחוקק עונשי מינימום. לצערי הרבה פעמים הכוונות האלה מסוכלות על ידי התנגדות של משרד המשפטים והפרקליטות. אני מקווה שהפעם מכת המדינה הזאת תקבל הכרה במערכת בתי המשפט".



0 תגובות